Mikroblogi jako forma reklamy
Wśród mikroblogów oraz serwisów społecznościowych największą popularnością cieszy się amerykański Twitter, a wraz z nim także Facebook i MySpace. Odpowiedniki tego typu serwisów można znaleźć również w Polsce, a są nimi m.in. Blip i Flaker. Ich głównym celem jest nawiązanie kontaktów i dodawanie krótkich notek na temat tego, co dana osoba robi w chwili pisania. Taką możliwość trafienia do ogromnej grupy internautów zauważyły i już wykorzystują niektóre duże portale, które założyły na nich swoje konta i informują za ich pośrednictwem o nowościach i różnego rodzaju promocjach.
O rejestrację pokusiły się tak znane portale jak np. Money.pl czy też Firmy.net, które możemy śledzić m.in. na Facebooku. Głównym celem, od którego zależy skuteczność tego typu reklamy, jest ilość osób śledzących profil danej osoby lub witryny. Podczas gdy na Twitterze można znaleźć profile znanych osób, które są obserwowane przez tysiące osób, na polskich odpowiednikach tego typu serwisów osiągnięcie wyniku kilkuset obserwujących użytkowników można uznać za sukces.
A czy Ty lub Twój serwis ma konta na mikroblogach?