» jakimi zasadami kierować się przy linkowaniu

Przede wszystkim uważaj z tempem przyrostu linków przede wszystkim na początku, dbając przy tym o różnicowanie anchor tekstu. Dzięki temu zmniejszysz ryzyko nałożenia tzw. filtra, czyli nagłego i często długotrwałego obniżenia pozycji strony nawet o kilkadziesiąt pozycji niżej.

Bądź ostrożny z zamieszczaniem linków zewnętrznych na swojej stronie. Jest to kolejny łatwy sposób na otrzymanie filtra lub nawet wyzerowania wskaźnika PR, w przypadku gdy jakość stron, do których odsyłasz, jest niskiej jakości bądź nie jest kompletnie powiązana tematycznie z Twoją stroną. Kieruj się zasadą, aby strona pozycjonowana była „czysta jak łza”.

Korzystanie z systemów wymiany linkami (tzw. SWL’e) zostaw na sam koniec i naucz się z nich korzystać na stronach zapleczowych. SWL’e to najszybszy sposób na zdobycie dużej ilości linków, dlatego też niedoświadczeni mogą przesadzić z ich ilością i zaszkodzić stronie zamiast jej pomóc. Najlepiej jest linkować stronę z systemów wymiany linkami dopiero wtedy, kiedy zdobędziesz już sporo linków z innych źródeł, gdyż w takim przypadku słabe jakościowo linki SWL’owe będą stanowiły mniejszość.

Zdobywaj linki nie tylko do strony głównej, ale także do podstron. Stosuj takie słowa kluczowe w anchorach, na jakie dane podstrony zostały zoptymalizowane, gdyż najwięcej da Ci link na anchor ze słowem kluczowym pokrywającym się ze słowem występującym w treści strony. Wstawiaj zarówno czyste linki w oddzielnych boksach, jak i linki otoczone treścią, różnicując je w ten sposób. Różnicowanie powinno być główną zasadą, jaką będziesz się kierował przy pozycjonowaniu.