8. Jak sprawdzić skuteczność pozycjonowania

Skuteczności pozycjonowania nie sprawdza się tylko po tym, jakie pozycje osiągnąłeś dla danej frazy. Liczy się przede wszystkim to, czy np. 1. pozycja na konkretne słowo kluczowe skutkowała zwiększeniem liczby wejść na stronę po jej wpisaniu. Jeśli więc wysoka pozycja nie przekłada się na zwiększenie oglądalności oznacza to, że słowo kluczowe zostało źle dobrane.

Bardzo dobrym pomysłem na upewnienie się co do poprawności słów kluczowych, jest włączenie próbnej kampanii Google AdWords, aczkolwiek na poziomie podstawowym może to być zbyt trudne. Dlatego też wybierając słowa kluczowe zwróć uwagę na to, ile osób miesięczne je wyszukuje i czy warto się o nie „bić” z konkurencją. Narzędzia do doboru słów kluczowych znajdują się w zakładce narzędzia SEO.

Do śledzenia liczby wejść i słów kluczowych, jakie zostały wpisane w wyszukiwarkach przez osoby odwiedzające Twoją stronę, niezbędne będą statystyki, np. Google Analytics.