Dlaczego w pozycjonowaniu liczy się cierpliwość

Pozycjonowanie to specyficzny rodzaj usług. Duża popularność, jaką cieszy się w dzisiejszych czasach Internet sprawia, że wszyscy chcą być widoczni w Sieci – najlepiej na pierwszym miejscu, no i rzecz jasna „na wczoraj”. Rzeczywistość jednak sprawia, że o ile w innych branżach można poprzez środki finansowe zapewnić sobie cel w krótkim okresie czasu, jak chociażby w kampanii Adwords, o tyle już pozycjonowanie rządzi się swoimi prawami.

Coraz większa dbałość, z jaką wyszukiwarki filtrują wyniki wyszukiwania – w czym, ze względu na ogromną popularność nie tylko w naszym kraju, cechuje Google – sprawia, że aby pojawić się na konkurencyjne frazy na szczycie wyników wyszukiwania należy zainwestować spore środki. No i przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość…

Mówi się w branży, że w SEO cierpliwość jest cnotą. I jest to prawda. Niejako wbrew powszechnym opiniom, zgodnie z którymi można w krótkim okresie czasu wypozycjonować dowolną stronę pod dowolną frazę używając samych SWL (czyli tzw. systemów wymiany linków), coraz wyraźniej widać dążenie Google do eliminowania patologii związanym z tzw. black hat SEO, dzięki któremu jeszcze nie tak dawno można było w krótkim czasie i za pomocą małych środków zająć wysokie pozycje w SERP’ach.

Wystarczy odwiedzić forum pomocy Google, aby zobaczyć, że coraz więcej firm poszukuje porady, związanej z tym, co zrobić, aby na nowo wrócić na szczyty – tzn. na pierwszą stronę wyników wyszukiwania, popularne TOP10. I bardzo często okazuje się, że powodem spadku jest używanie w/w SWLi, lub też innych metod (np. linki nietematyczne), które (słusznie) postrzegane są przez algorytm wyszukiwarki jako manipulowanie wynikami – co jest niezgodne z tzw. wytycznymi Google dla webmasterów.

Jest rzeczą jasną, że w naszej naturze leży dążenie do bycia na szczycie, bardzo często zgodnie z zasadą, że „cel uświęca środki”. Jeżeli jednak myślisz o tym, aby na szczycie być DŁUŻEJ, a nie KRÓCEJ – poświeć więcej czasu na pozycjonowanie. Z pewnością się opłaci. A że wiąże się to z większymi kosztami – no cóż, w biznesie nie ma nic za darmo. Aby osiągnąć sukces należy zainwestować czas i środki i czekać na efekty. Jak w SEO.

1 Odpowiedź

  1. seo pisze:

    najgorsze jest czekanie na upragnione pozycje, ale każdy skok do przodu motywuje do dalszego pozycjonowania

Dodaj komentarz