Dlaczego w pozycjonowaniu liczy się cierpliwość

Pozycjonowanie to specyficzny rodzaj usług. Duża popularność, jaką cieszy się w dzisiejszych czasach Internet sprawia, że wszyscy chcą być widoczni w Sieci – najlepiej na pierwszym miejscu, no i rzecz jasna „na wczoraj”. Rzeczywistość jednak sprawia, że o ile w innych branżach można poprzez środki finansowe zapewnić sobie cel w krótkim okresie czasu, jak chociażby w kampanii Adwords, o tyle już pozycjonowanie rządzi się swoimi prawami.

Coraz większa dbałość, z jaką wyszukiwarki filtrują wyniki wyszukiwania – w czym, ze względu na ogromną popularność nie tylko w naszym kraju, cechuje Google – sprawia, że aby pojawić się na konkurencyjne frazy na szczycie wyników wyszukiwania należy zainwestować spore środki. No i przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość…

Mówi się w branży, że w SEO cierpliwość jest cnotą. I jest to prawda. Niejako wbrew powszechnym opiniom, zgodnie z którymi można w krótkim okresie czasu wypozycjonować dowolną stronę pod dowolną frazę używając samych SWL (czyli tzw. systemów wymiany linków), coraz wyraźniej widać dążenie Google do eliminowania patologii związanym z tzw. black hat SEO, dzięki któremu jeszcze nie tak dawno można było w krótkim czasie i za pomocą małych środków zająć wysokie pozycje w SERP’ach.

Wystarczy odwiedzić forum pomocy Google, aby zobaczyć, że coraz więcej firm poszukuje porady, związanej z tym, co zrobić, aby na nowo wrócić na szczyty – tzn. na pierwszą stronę wyników wyszukiwania, popularne TOP10. I bardzo często okazuje się, że powodem spadku jest używanie w/w SWLi, lub też innych metod (np. linki nietematyczne), które (słusznie) postrzegane są przez algorytm wyszukiwarki jako manipulowanie wynikami – co jest niezgodne z tzw. wytycznymi Google dla webmasterów.

Jest rzeczą jasną, że w naszej naturze leży dążenie do bycia na szczycie, bardzo często zgodnie z zasadą, że „cel uświęca środki”. Jeżeli jednak myślisz o tym, aby na szczycie być DŁUŻEJ, a nie KRÓCEJ – poświeć więcej czasu na pozycjonowanie. Z pewnością się opłaci. A że wiąże się to z większymi kosztami – no cóż, w biznesie nie ma nic za darmo. Aby osiągnąć sukces należy zainwestować czas i środki i czekać na efekty. Jak w SEO.

1 Odpowiedź

  1. seo napisał(a):

    najgorsze jest czekanie na upragnione pozycje, ale każdy skok do przodu motywuje do dalszego pozycjonowania

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *