Pozycjonowanie strony firmowej z wykorzystaniem bloga
W ostatnim czasie większość firm dostrzegła wartość jaką niesie ze sobą umieszczenie strony wysoko w wynikach organicznych wyszukiwania Google. Uzyskanie pozycji w pierwszej 10 na wybrane słowa kluczowe prowadzi do zwiększenia ilości wejść na stronę internetową, a co za tym idzie, może przynieść firmie wymierne korzyści finansowe. Z tego właśnie powodu pozycjonowanie stron staje się coraz bardziej konkurencyjnym zajęciem.
Pozycja strony w wyszukiwarce określana jest za pomocą algorytmu Google (chronionego patentem). Wiadomo jednak, że dwa głównie dwa aspekty wpływające na miejsce strony to – treść, najlepiej unikalna i wartościowa, oraz ilość linków prowadzących do strony z innych serwisów. W związku z tym coraz więcej firm, które pozycjonują swoje strony, tworzy blogi firmowe – postawiony często na subdomenie strony firmy. Zyskują dzięki temu źródło wartościowych treści oraz możliwość kierowania linków (o dowolnym anchorze) do strony firmowej.
Najlepszym tego przykładem są firm z branży SEO, praktycznie wszystkie z nich posiadają blog SEO wspierający pozycjonowanie strony firmowej. Tematycznie powiązany blog seo posiada dużą wartość pozycjonerską i istotnie wpływa na pozycję głównej strony w wynikach wyszukiwania. Dodatkową zaletą jest możliwość tworzenia treści zgodnie z własnymi potrzebami oraz dbania o jakość informacji na nim umieszczanych. Nie jesteśmy narażeni na spam, lub bezwartościowe treści generowane z pomocą skryptów
Tematem blogu SEO są najczęściej informacje związane z pozycjonowaniem stron, aktualnościami z branży SEO lub marketingu internetowego. Czasem można tam też znaleźć narzędzia przydatne w pozycjonowaniu. Blogi seo o dużej wartości zawierają też informacje praktyczne lub testy związane z pozycjonowaniem. Blogiem może też być konkretny fragment związany z SEO np. kurs pozycjonowania ze zbiorem informacji na temat realizacji poszczególnych etapów. Od zakupu domeny i dodania jej do indeksu Google po utrzymania pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania kończywszy.
Im bardziej wartościową i interesującą treść zawiera blog SEO, tym większa jest jego wartość związana z pozycjonowaniem. Jest też duża szansa, że zdobędzie on popularność wśród internautów, którzy chętnie poczytają o informacjach ze świata e-marketingu. Może to prowadzić do pozyskania wartościowych linków do niego a co za tym idzie wzrostu wartość strony firmy, której blog jest własnością. Taki seo blog warto pozycjonować jak każdą inną stronę internetową. Obok wartościowych treści, linki to drugi element wpływający na jego siłę pozycjonerską.
W Polsce prowadzonych jest około 50 liczących się (odwiedzanych i czytanych) blogów seo. Całkowita liczba blogów o seo idzie pewnie w tysiące. Wystarczy wpisać do wyszukiwarki hasło „blog seo” i mamy obraz ilościowy, oraz po przejrzeniu kilku, jakościowy polskie twórczości związanej z seo. Niestety w większości informacje zawarte na nich są tłumaczeniami z angielskojęzycznych blogów, mało w nich treści czysto związanych z polskim rynkiem pozycjonowania.
Na przykładzie powyższych rozważań widać jak wykorzystywane są blogi do pozycjonowania stron firmowych – to działanie, które jest coraz częściej gości w polskim Internecie związanym z branżą SEO. Dzięki prowadzeniu takich blogów zyskujemy unikalną zawartość, możemy umieszczać linki do swojej strony firmowej oraz mamy całkowity wpływ na treści, jakie się na nim pojawiają. Dobrze prowadzony blog firmowy, może znacznie ułatwić pozycjonowanie strony firmowej.
Jeśli firma pozycjonerska prowadzi własnego blaga (blogi) tematyczne i umieszcza tam linki do stron klienckich, to po załączeniu umowy taka strona gwałtownie spada w dół, bo linki zostają usunięte.
Czy taka praktyka pozycjonerska jest prawidłowa.
Czy nie lepiej wystąpić do klientów z ofertą że będziemy umieszczać linki w takich miejscach, by po zerwaniu umowy strona gwałtownie nie spadła w dół