Zdobywając linki staraj się kierować zasadą: „Content is King, but linking is Queen„. Mówiąc wprost, staraj się zadbać o jak najlepszy content na stronie, nie zapominając o wartościowych linkach, gdyż jedno bez drugiego nie przyniesie Ci sukcesu.
Powinieneś wykorzystać różnorodne źródła linków, skupiając się w dużym stopniu nad linkami o jak największej wartości. Są osoby trzymające się zasady „link to link„, jednak link linkowi nie jest równy, dlatego też ich jakość ma tak ogromne znaczenie. Zamiast np. dodawać stronę do 10 kiepskich katalogów, wybierz 1-2 naprawdę dobre, takie jak np. katalog Onetu, katalog WP, Gwiazdor lub Webwweb. Dobrze jest również zdobyć link w katalogu DMOZ, aczkolwiek nie jest to łatwe zadanie.
W jaki sposób można więc zdobywać backlinki:
- zaplecze;
- katalogi firm (w przypadku pozycjonowania strony firmowej);
- katalogi stron;
- katalogi artykułów (tzw. presell pages);
- wymiana linkami;
- zakup linków;
- publikacja artykułów z linkami w treści na łamach serwisów z artykułami do przedruku (np. Artelis.pl);
- systemy wymiany linków (np. LinkMe);
- systemy wymiany artykułów (np. NBC.pl);
- fora – podpisy w stopkach i linki podawane w postach;
- zapewniając ciekawe artykuły na swojej stronie możesz zachęcić internautów do zamieszczania na ich stronach linków do Ciebie – to tzw. linki naturalne;
Zdobywaj linki także tam, gdzie mają one nofollow, np. Wikipedia, serwisy społecznościowe (np. Wykop.pl) i inne strony, na których zamieszczenie linka może wiązać się ze wzrostem oglądalności Twojej strony. Im więcej osób wie o niej i im się podoba, tym więcej możliwości na zdobycie wspomnianych już wcześniej linków naturalnych.