Dobór słów kluczowych:
- https://adwords.google.pl/select/KeywordToolExternal
– narzędzie Google sugerujące dobór słów kluczowych.
Sprawdzanie optymalizacji strony:
- http://www.seocentro.com/tools/search-engines/metatag-analyzer.html
– analizer metatagów sprawdzający ich poprawność oraz zgodność z treścią stron - http://www.ranks.nl/tools/spider.html
– kolejny analizer metatagów - http://www.123promotion.co.uk/optimiser/
– analizer sprawdzający czy strona jest odpowiednio zoptymalizowana dla wybranego słowa kluczowego bądź frazy. - http://www.linkvendor.com/seometrie-report,59.html
– szczegółowa analiza optymalizacji strony pod wyszukiwarki.
Sprawdzanie backlinków:
- http://www.backlinkwatch.com/
– sprawdzanie backlinków wraz z anchor tekstami oraz oznaczeniem linków z atrybutem nofollow - http://www.linkvendor.com/seo-tools/site-analysis.html
– sprawdzanie backlinków (zarówno ilości ogólnej, jak i ilości domen, z których prowadzą BL) - http://www.webconfs.com/anchor-text-analysis.php
– sprawdzanie backlinków.
Sprawdzanie PR:
- http://pagerank.4free.pl/
– PR ogólny - http://www.linkvendor.com/seo-tools/pagerank-check.html
– PR ogólny - http://digpagerank.com/
– PR na różnych DC - http://www.all4seo.net/pagerank_dc_checker.php
– PR na różnych DC - http://www.stalnet.com.pl/msnbetter+thangoogle/pages/data-centers/
– PR na różnych DC - http://www.linkvendor.com/seo-tools/visualpagerank.html – wizualny PR
- http://www.iwebtool.com/visual_pagerank – wizualny PR
Analiza konkurencji:
- http://www.seocompany.ca/tool/top-keyword/
– narzędzie pomocne w sprawdzaniu konkurencji na dane słowo kluczowe bądź frazę.
Sprawdzanie pozycji strony:
- http://www.optymalizacja.com.pl/google-dance/
– sprawdzanie pozycji strony na daną frazę w różnych DC.
Zestawy narzędzi SEO:
- http://www.linkvendor.com/
- http://www.seochat.com/seo-tools/
- http://www.iwebtool.com/
- http://www.iyiz.com/helpful-seo-tools-and-resources/
Wtyczki do przeglądarek:
- http://toolbar.webseo.pl/
– Web Seo Toolbar – wtyczka z wbudowaną wyszukiwarką, zestawem najważniejszych linków, łatwym dostępem do analizy SEO danej strony i wartością PR.