Jakość w pozycjonowaniu

Jeszcze do nie tak dawna powszechnym było stwierdzenie, że aby wypozycjonować serwis nie trzeba myśleć o linkowaniu wewnętrznym, strukturze strony – w kontekście np. odpowiedniego ustawienia nagłówków. Nie powiem już o treści – wbrew posiadanym od dawna informacjom, że robot przemierzający nasze strony MUSI „zahaczyć” o „coś”, na czym będzie mógł się skupić, bardzo często jeszcze spotykam strony pozycjonowane tylko na główną stronę, na której obok wielkiego zdjęcia, obrazującego zakres działalności firmy, czy też jej logo – nie ma nic innego. No, może szarym tekstem na szarym tle … :)

Ostatnio skontaktowała się ze mną firma, która od ponad roku była pozycjonowana na średnio trudne frazy. Ze względu na czas, jaki minął od podpisania umowy, cierpliwość „się wyczerpała” – i Klient zaczął szukać innego rozwiązania. (czytaj: firmy SEO). Po analizie treści strony internetowej okazało się, że ów serwis:

– nie ma nagłówków na stronie

– treści jest tyle, co na lekarstwo

– atrybut TITLE nie zawierał fraz, na które pozycjonowana była strona (!)

Dodając do tego fakt, że wszystkie linki, jakie Yahoo pokazał, prowadziły z SWLi, ze stron np. z opisami do GG, tekstami muzyki, oraz że linki wymieszane były z tymi dozwolonymi od 18 lat, plus serwis nie miał ani jednego linku ze zwykłego nawet bloga (nie mówiąc już o wartościowym serwisie) – nic dziwnego, że strona nie mogła się przebić poza TOP20.

Opisana powyżej sytuacja może nie zdziwić osób, które znają wytyczne Google w zakresie optymalizacji stron, że coś takiego miało miejsce. Jednak w naszym kraju jest niewiele firm, które skupiają się na tworzeniu naprawdę wartościowego zaplecza. Po części uwarunkowane jest to chęcią działania zgodnie z zasadą „aby dużo zarobić nie trzeba w cale wiele się narobić”. Po części jest to też „wina” Klientów, którzy rzadko myślą perspektywicznie i dążą do zbudowania sobie stabilnej pozycji w długim okresie czasu – i na DŁUGI okres czasu. Jak pisałem niedawno podstawowym kryterium w zakresie wyboru firmy SEO jest cena – co jednak zaczyna się powoli zmieniać. Coraz większa konkurencja w branży, coraz większy nacisk kładziony na jakość przez Google pociąga za sobą konieczność inwestowania większych środków przez firmy SEO , w celu osiągnięcia uzgodnionych z Klientem efektów. To z kolei wypiera z rynku osoby nastawione na szybki i łatwy zysk. W końcu zaczyna robić się „normalnie” – pozycjonowanie to biznes, jak i inne. Idąc do fryzjera zapłacimy mniej przy ryzyku gorszej jakości wykonanej usługi? :)

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz