Jakość w pozycjonowaniu

Jeszcze do nie tak dawna powszechnym było stwierdzenie, że aby wypozycjonować serwis nie trzeba myśleć o linkowaniu wewnętrznym, strukturze strony – w kontekście np. odpowiedniego ustawienia nagłówków. Nie powiem już o treści – wbrew posiadanym od dawna informacjom, że robot przemierzający nasze strony MUSI „zahaczyć” o „coś”, na czym będzie mógł się skupić, bardzo często jeszcze spotykam strony pozycjonowane tylko na główną stronę, na której obok wielkiego zdjęcia, obrazującego zakres działalności firmy, czy też jej logo – nie ma nic innego. No, może szarym tekstem na szarym tle … :)

Ostatnio skontaktowała się ze mną firma, która od ponad roku była pozycjonowana na średnio trudne frazy. Ze względu na czas, jaki minął od podpisania umowy, cierpliwość „się wyczerpała” – i Klient zaczął szukać innego rozwiązania. (czytaj: firmy SEO). Po analizie treści strony internetowej okazało się, że ów serwis:

– nie ma nagłówków na stronie

– treści jest tyle, co na lekarstwo

– atrybut TITLE nie zawierał fraz, na które pozycjonowana była strona (!)

Dodając do tego fakt, że wszystkie linki, jakie Yahoo pokazał, prowadziły z SWLi, ze stron np. z opisami do GG, tekstami muzyki, oraz że linki wymieszane były z tymi dozwolonymi od 18 lat, plus serwis nie miał ani jednego linku ze zwykłego nawet bloga (nie mówiąc już o wartościowym serwisie) – nic dziwnego, że strona nie mogła się przebić poza TOP20.

Opisana powyżej sytuacja może nie zdziwić osób, które znają wytyczne Google w zakresie optymalizacji stron, że coś takiego miało miejsce. Jednak w naszym kraju jest niewiele firm, które skupiają się na tworzeniu naprawdę wartościowego zaplecza. Po części uwarunkowane jest to chęcią działania zgodnie z zasadą „aby dużo zarobić nie trzeba w cale wiele się narobić”. Po części jest to też „wina” Klientów, którzy rzadko myślą perspektywicznie i dążą do zbudowania sobie stabilnej pozycji w długim okresie czasu – i na DŁUGI okres czasu. Jak pisałem niedawno podstawowym kryterium w zakresie wyboru firmy SEO jest cena – co jednak zaczyna się powoli zmieniać. Coraz większa konkurencja w branży, coraz większy nacisk kładziony na jakość przez Google pociąga za sobą konieczność inwestowania większych środków przez firmy SEO , w celu osiągnięcia uzgodnionych z Klientem efektów. To z kolei wypiera z rynku osoby nastawione na szybki i łatwy zysk. W końcu zaczyna robić się „normalnie” – pozycjonowanie to biznes, jak i inne. Idąc do fryzjera zapłacimy mniej przy ryzyku gorszej jakości wykonanej usługi? :)

Może Ci się również spodoba

101 komentarzy

  1. yorqorgonkhk.uz napisał(a):

    Hi! I’m at work browsing your blog from my new apple
    iphone! Just wanted to say I love reading through your blog and
    look forward to all your posts! Carry on the fantastic work!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *