Jak podnieść atrakcyjność witryny handlowej

ehandelCzy handel musi być nudny? Wielu z nas zakłada, że witryna handlowa nie może wzbudzać zbyt wielkiego zainteresowania użytkowników. W końcu nasza oferta w ogólnym zarysie pokrywa się z tym, co przez internet oferują dziesiątki, jeśli nie setki, a nawet tysiące firm. Rand Fishkin udowadnia, że jest inaczej. Według niego uzyskanie naturalnego linkowania tworzonego przez użytkowników jest możliwe także w przypadku stron zajmujących się ehandlem. Receptę na ten cud podaje w sześciu punktach.

Ogólne zalecenie to oryginalność. Zawartość strony powinna być unikatowa i na tyle interesująca, aby przyciągała uwagę użytkownika. Łatwo zgadnąć, że podstawowym błędem jest powielanie treści dostępnych już na innych witrynach. Nasza strona będzie wtórna, jeśli np. przy sprzedaży posłużymy się opisami dostarczanymi przez producenta – te opisy są ogólnodostępne i możemy się spodziewać, iż w sieci zostały powielone niezliczoną ilość razy.

Problemem może się wydawać to, jak wdrożyć wytyczne oryginalności na witrynie handlowej. Nie sprawia ona wrażenia idealnego miejsca dla popisów kreatywności. Jednak Rand Fishkin wykazuje, iż możemy zrobić sporo. Pracujemy na konkretnych, stałych i powtarzalnych elementach tego typu stron:

  1. Tytuł

    Pierwszy obszar strony, na którym możemy błysnąć pomysłem. Jednak trzeba być ostrożnym – frapujący, przyciągający uwagę tytuł nie może zatracić swojej funkcjonalnej wartości. Oznacza to po prostu, że nie powinniśmy przekombinować. Należy zachować w tytule nazwę produktu, dobrze też będzie uwzględnić ważne dla niego słowa kluczowe. W ostateczności, jeśli nie możemy pogodzić kryterium kreatywności i funkcjonalności, lepiej pozostawić tytuł takim jakim jest. Unikalne treści umieścimy w innym miejscu strony.

  2. Fotografie

    Im więcej unikatowych zdjęć, tym lepiej. Zadbaj o to, aby sprzedawany przez Ciebie produkt był sfotografowany z każdej strony. To nie tylko wartościowa informacja dla klienta, który chce jak najdokładniej obejrzeć to, co zamierza kupić. Dobre, unikalne zdjęcia są Twoją własnością i możesz skorzystać na tym, gdy ktoś będzie je chciał wykorzystać – warunkiem udzielanej na nie licencji uczyń linkowanie do Twojej witryny.

  3. Opis

    Tekst może się okazać głównym motorem Twojego biznesu. Fishkin podaje przykład witryny Woot – zamieszczane przy sprzedawanych tam towarach opisy były tak inspirujące i zabawne, że ich newsletter był subskrybowany nawet przez osoby niezainteresowane kupnem. Kluczem do sukcesu jest zaklęcie w słowach pasji. Fishkin mówi o tym, że klient powinien wyczuć osobowość w marce.

  4. Statystyki

    Użytkownicy chcą mieć dostęp do informacji. Przejrzyste wykresy prezentują je w sposób atrakcyjny i bardzo przystępny. Powinieneś udostępnić ich jak najwięcej, bo nie wiesz co kogoś może zainteresować. Pokaż wszystko poza prywatnymi danymi. Spraw, aby struktura handlu była przejrzysta – wielu użytkowników będzie ją obserwowało w poszukiwaniu potrzebnych im wiadomości.

  5. Porównania

    To kolejny rodzaj informacji, jaką możesz udostępniać na swojej witrynie. Zestawienia produktów pozwalają użytkownikom sprawnie poruszać się w gąszczu ofert. Jeśli będziesz dostarczał wartościowej, szczegółowej informacji, przyciągniesz ludzi zainteresowanych prezentowanymi przez Ciebie produktami. Część z nich uzna Cię za eksperta wiarygodnego na tyle, że dokona u Ciebie zakupu.

  6. Treści tworzone przez użytkowników

    Tutaj królują opinie i oceny. To ogromne pole do popisu dla Twojej kreatywności: systemy ocen oparte na gwiazdkach, na znacznikach „lubię” i „nie lubię”, na wartościowaniu poszczególnych cech produktu czy na dodawaniu krótkich odpowiedzi na ułożone przez Ciebie pytania.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz